31 januari 2022

Hoeveel geluk kan men hebben ?

 

Een Quest is een veilige fiets
hiermee kan je niet over de kop


Deze is ook wel veilig, maar hiermee ís
het mogelijk om rechtuit over de kop te gaan.

Het is buitengewoon slecht weer om met een Quest op stap te gaan dus des te meer is er gelegenheid om mijn ervaringen van afgelopen weekend aan mijn blog toe te vertrouwen. Eigenlijk heel onschuldig maar achteraf heb ik 1000 engeltjes op m’n schouder gehad denk ik. Afgelopen vrijdag reden we vanaf Zuidoostbeemster richting Oostzaan op de Purmerenderweg, achter elkaar omdat dit een vrij drukke weg is. Bij een zijweg van rechts heb ik waarschijnlijk niet voldoende, of te laat opgelet. Er kwam een auto van rechts die ik wel aan zag komen maar Tiny die voor mij reed had al geremd en toen ik zag dat ze stil stond kneep ik in een flits in alles wat remmen kon. Ook de voorrem met gevolg dat ik echt recht over de kop ging en op de straat ben beland met de fiets bovenop me. Hoe ik ben neer gekomen weet ik niet maar ik lag onder de fiets die niets mankeerde en zelf ben ik weer opgestaan zonder schaafwonden, kneuzingen of blauwe plekken laat staan botbreuken, de chauffeur van de auto kwam meteen aanrennen en vroeg of het goed ging me met, zeer attent.

De ouderwetse mollenklem

We zijn daarna naar Oostzaan gefietst waar ik een paar mollenklemmen heb gezet waarmee de volgende morgen een mol is gevangen.
Even naar boven lopen.

De kudde steekt over

De topper onder de 
Schotse Hooglanders

Zaterdag een gezellige dag en avond gehad waarbij ik eigenlijk niet meer aan mijn “koprol” heb gedacht en op zondag een wandeling gemaakt in de omgeving van Egmond waar genoeg te zien was, heel veel wandelaars en nog veel meer Schotse Hooglanders die ons pad kruisten. Volgende keer hoop ik weer een echt ritje te hebben gemaakt, maar hieruit blijkt ook weer dat een Quest enorm veilig is daar ga je niet zomaar mee rechtuit over de kop.

3 opmerkingen:

Cees zei

Dag Pe, nou diverse velorijders (waaronder ik zelf) hebben al een keer een koprol gemaakt hoor.
Eigenlijk is het bij een velomobiel meer een zijrol .. mijn kop zag er toen uit als een rauwe gehaktbal.
Dit.. omdat een auto (beginnende bestuurder) plotseling afsloeg en mij niet opmerkte... denk dat ik toen 3x over mijn zij ben gegaan.
Maar in 14 jaar tijd is dit de enige ongeval van mij met letsel.. Denk dat een gewone "bukker" er slechter mee weg komt ; )

Peter de Rond zei

Tjonge Pe, hebben ze daar in Noord Holland luchtkussen in de weg zitten. Kan me niet voorstellen dat je er onbeschadigd ervan af bent gekomen. ook later geen stijve spieren of zo.
In ieder geval, zonder geluk vaart niemand wel.

Pé Koomen zei

Cees ik weet het nog bij dat tuincentrum “Lokkemientje” of zoiets meen ik.