04 juli 2022

Gaan met die “banaan” en toen ontmoette ik Geert Schipper


 Inderdaad zo is het, gaan met die banaan, vanmorgen eerst het hoog nodige gedaan en daarna de fiets “inspannen” alsof het een paard is. Waar ga je vandaag heen vroeg Tiny  nog, maar dat weet ik nooit van te voren ik zal wel zien, was mijn reactie.



Tegen 10 uur van start en eerst even naar Middenmeer gefietst, bij Hoorn werd de verleiding toch weer te groot en heb eerst het HEM-rondje maar gemaakt wat heerlijk is dat langs het water op de dijk en nergens verkeer van rechts, gewoon gaan met die banaan. Af en toe  stoppen voor een foto en dan weer verder. Vanaf de dijk bij Schellinkhout de toren bij Lelystad op de “kiek” zetten en met wat inzoomen ging dat goed, de foto die ik later maakte van een mij tegemoet komende ligfietser is totaal mislukt, jammer volgende keer beter.




Na Enkhuizen en Medemblik nog even naar Middenmeer en dan weer richting Zuidoostbeemster.

Op het fietspad tussen Benningbroek en Abbekerk zie ik een lage handbiker aan komen, zou dat neef Sander zijn was mijn eerste gedachte, we stopten allebei maar het bleek een heel ander persoon. Even kletsen en een foto maken en toen ik vroeg hoe hij heette bleek het te gaan om Geert Schipper de pro paralympisch sportman uit Spanbroek. We zijn ieder onze eigen route gaan vervolgen en zo kwam ik nog weer langs de aardbeien leverancier die op mijn route lag. Eenmaal thuis was het iets van 116 km geworden wat met zulk mooi weer een fluitje van een cent is.

Helaas moest ik ietsje omrijden omdat er net een autootje uit de berm werd getrokken die te dicht bij een lantaarnpaal had gereden.

Geen opmerkingen: