18 juli 2022

Het is nog niet te heet


 

Het is weer voorbij, nee niet die mooie hete zomer, maar m’n functie als mantelzorger en zo was ik vandaag voor het eerst sinds 9 mei weer “vrij” man en kon ik na binnenshuis eerst flink aan te poten een klein rondje in de ruimte trappen. Eerst richting Obdam waar niemand thuis was toen een appje naar m’n zoon in Alkmaar ook die was niet in de buurt van de basis dus dan maar gewoonweg een route bij elkaar fietsen en dat heb ik gedaan.



Het eerste wat mij opviel was langs de Langereis waar een gele  “Brug Mantia” zijn prachtige enorm grote bloemen toonde.



Al fietsende kwam ik heel veel later door Hoorn en langs de dijk naar Enkhuizen, overal mensen die genoten van het nog niet te warme weer en overal de tijd voor namen.

Na Enkhuizen richting Medemblik en in de bocht naar Andijk zie ik dat vuurtoren “De Ven” weer uit zijn verpakking is en zich weer aan de wereld durft te tonen in een mooi nieuw wit jasje. Alles met elkaar was dit rondje goed voor 97 heerlijke kilometers.

Geen opmerkingen: