19 juli 2022

Een koel ritje zonder problemen

 


Ja en dan ga ik toch weer een kort stukje schrijven over het ritje van vandaag op de warmste dag van dit jaar en misschien wel van de eeuw. Het zal een ritje worden met twee stops onderweg. Ik had Tiny beloofd om bij “Kippen Dam” in Hoogwoud iets op te halen en dan ook nog via de “Hofleverancier” van aardbeien een paar bakjes te scoren, het is allemaal gelukt en zo rond 10 uur vanmorgen was ik al in de “Zuidoost” waar meteen koffie werd gezet. Ik neem met aardbeien aan “boord” voor zover het mogelijk, is om de aardbeien schade vrij te bezorgen, wegen en paden waar er niet te veel wordt gerammeld of geschud. Het is gelukt en om 10 uur zaten we al aan de koffie. Een tijdje bijkletsen en daarna weer op pad naar Middenmeer met een kleine omweg kwam ik daar weer binnen na 108 km.





Thuis kwam ik er ook achter dat ik geen geheugenkaartje in mijn fototoestel had gedaan, dus wel afdrukken en geen foto’s van onderweg. Ik had wel het videoapparaatje ingeschakeld dus een paar beeldopnames uit de video geplukt. Als je tijd hebt is via de volgende link een stukje door Agriport te volgen van deze  rit.  https://youtu.be/GZYAEnLxv0o Op nog geen kilometer van huis werd ik bijna aangereden bij de kruising van de Westermiddenmeerweg, een Poolse “dame” keek niet uit gelukkig haar achterop komende landgenoot wel.

Geen opmerkingen: