21 december 2022

Fietsers tellen niet mee, fietspaden afgesloten.

 



Vandaag had ik alle soorten weer, ik ging van huis toen het licht bewolkt was maar op de Alkmaarseweg leek de zon er al bijna door te komen, het gaat goed was mijn eerste idee.

Maar nog amper een paar kilometer verder zag de lucht er wat vreemd uit met gevolg dat ik na 10 minuten in een dichte mist reed. Het was zelfs zo erg dat ik er aan heb gedacht om, te keren en naar huis te gaan, geen extra risico nemen. Maar ja als je eenmaal op weg bent is het een klein beetje doorzetten al het minste, terug naar huis kan altijd nog. Gelukkig viel het mee want na zo’n kilometer of 15 was het weer helder en kon ik weer goed overzien waar ik reed. Tiny was thuis dus daar even koffiedrinken en bijkletsen en tegen die tijd dat het zover was lunchen waarna ik weer richting Middenmeer ben gegaan.


Onderweg er naar toe kwam ik weer een nieuwe verrassing tegen, de zoveelste afsluiting van een fietspad, en niet voor even vanwege een kleinigheid, nee meteen maar voor 4 maanden, fietsers tellen heel vaak niet mee in het verkeer.

En dan heb je ook de A.C.de Graafweg waar men wat het fietspad betreft ook ruim de tijd neemt en het fietspad voor langere tijd afsluit. Kijk naar het fietspad langs de Afsluitdijk, het fietspad langs de N243 van Alkmaar langs Stompetoren en Schermerhorn naar de Middenweg in de Beemster en nu het fietspad langs diezelfde Middenweg zelfs voor 4 maanden dicht.

En niet te vergeten de Cultuurweg in de Wieringermeer mogelijk voor jaren dicht door de bouw van datacentrums voor Microsoft, er staan tegenwoordig zelfs verkeersregelaars om alles tegen te houden wat de afslag in die richting wil nemen.

Het is dat er nog genoeg omwegen zijn om op mijn bestemmingen te komen maar men is er toch wel erg gemakkelijk in als het op fietspaden aankomt. Als ik weer thuis ben begint de lucht flink te betrekken en sluit ik deze rit af na 84 km.

Geen opmerkingen: