29 december 2022

Rondje Wieringermeerpolder.

 


Een klein beetje verwarrend is de route afdruk van vandaag, de totale afstand van vandaag was 72 km maar in de GPS stond ook de eerdere rit nog van 92 km samen “vertelde” het apparaat dat ik 164 km had afgelegd maar rondje Wieringermeer is niet zo groot dus gecorrigeerd 72 km met heen en terug zo’n kilometer of 10 van de Alkmaarseweg eraf trekken, dus rond de Wieringermeerpolder rijden is 62 km. Zo de kop van het verslag is eraf en nu nog even de “staart” er aan vast breien. Het regende vanmorgen eerst een beetje maar later plensde het er over en voor mij stond het toen al vast dat de Quest vandaag binnen zou blijven en daarbij ook nog een af en toe harde wind. Maar niets is zo veranderlijk als een mens en ook het weer want rond 11 uur scheen de zon en was ik zo omgeturnd en zat even later wel in de fiets . Maar om niet te ver van huis te gaan en de mogelijkheid om de route in te korten leek een rondje langs de buiten kant van de polder een mooie en simpele oplossing.





En zo is het gekomen eerst de Akmaarseweg en dan rechtsaf de Waardweg enz. In noordelijke richting kom ik vanzelf bij Het tunneltje onder de A7 door vlakbij Den Oever waarna de Noorderdijkweg volgt om richting Medemblik te gaan.








Onderweg stop ik even bij het monument ter nagedachtenis aan de wraakactie van de terugtrekkende bezetter aan het eind van de tweede wereldoorlog. Het is verder een bijna rechte route richting Medemblik met een stevige zijwind wat meer energie kost.


En zo volg ik de weg verder om bij de Alkmaarseweg weer retour Middenmeer te gaan waar de rit van vandaag 72 km is geweest.

Geen opmerkingen: