02 januari 2023

Zo'n klein dingetje moet wel in de fiets zitten.

 

50 km

De feestdagen zijn nu echt achter de rug en we beginnen weer met een schone lei. Eergisteren 2022 afgesloten met het “staren” naar het nutteloos afsteken van de “portemonnees” van diverse, in mijn ogen geestelijk arme mensen, die het al waren en nu zeker zijn. Laat mij dan maar m’n rondje fietsen en dat gaf ook genoeg stof om alles weer eens op een rijtje te zetten.
Ruimte genoeg

Een tweeling ?

De bedoeling was een rondje te rijden wat niet te lang zou zijn , nou dat is uiteindelijk wel gelukt, even op en neer naar Tom en Gerda aan de Obdammerdijk en meteen de zwanen even vastleggen waarbij er twee synchroon liepen te “grazen”. Het is nat overal na de vele regenbuien van de laatste dagen.
Het is nat op het land

Een witte pauw staat toch niet ? 

Bij de familie was men net aan koffie toe, dus zaten we al snel aan een bakkie met iets erbij. Toen ik weer huiswaarts ging zag ik meteen dat er iets niet in orde was, er werd geen snelheid meer aangegeven op de teller. 
Daar zat het onderdeeltje

Simpel maar wel belangrijk

Na een paar honderd meter even stoppen en vaststellen dat het ronde magneetje niet meer op de spaak zat er was een blank stukje spaak te zien, dus daar moet een nieuwe voor aangeschaft worden. Even langs een fietsenzaak dan moet dat goed komen, de eerste in Opmeer was op maandag gesloten, de volgende die ik zo kon bedenken was in Medemblik bij “Leo Smit”. Eerst even op de mobiel checken of die wel open is, inderdaad dat zit goed dus op naar Medemblik. “Kan ik U helpen meneer” was de eerste vraag van één van de bedienden, “Ik hoop van wel” was mijn antwoord, inderdaad dat is snel opgelost en zo kreeg ik weer een nieuw magneetje om te plaatsen op de spaak waar hij zonder “toestemming”
  van verdwenen was.
En hij zit weer ....

Vies tot in de "ingewanden"

En gewicht genoeg.

Toen ik hem thuis ging plaatsen zag ik meteen wat er allemaal in de wielbakken zat, nee dit is te gek.
Maar hij mag er weer zijn.

De slang uitgerold en schoonspuiten en spoelen wat een “bagger”, maar na deze operatie is hij weer als nieuw, ook na deze eerste 50 km van vandaag in het nieuwe jaar 2023.

Geen opmerkingen: