03 januari 2023

Even Middenmeer- Zuidoostbeemster-Middenmeer

 


Het was vanmorgen alsof de fiets lichter reed als de afgelopen periode, zeker enkele kilo’s “bagger” er uit gespoeld gistermiddag. Wat de oorzaak ook is geweest, het maakt niet uit om op en neer naar de “Zuidoost” te fietsen en dan even om het hoekje kijken bij Tiny. Het was er net als altijd gezellig en het weer viel ook mee, na de middag is er meer kans op wat neerslag dus niet te lang blijven om dan weer droog thuis te komen. Nou is bij mij dat droog thuiskomen altijd moeilijk, in een shirt en zweethemd heb ik binnen de kortste keren een natte rug en daarom is het wisselen van kleding bij mij ongeveer een standaard handeling als ik ergens arriveer.

Als ik van huis ga schijnt de zon en na een paar kilometer zie ik dat hij achter de wolken verdwijnt en vanaf nu zal de bewolking alleen maar toenemen dus dat was de zon voor deze dag. Eenmaal weer zover dat ik huiswaarts zal gaan zie ik dat de teller 39.99 km heeft genoteerd terug via een ander route blijkt 2 kilometer meer te zijn.



Ik ga via Middenbeemster langs de Middenweg die straks een hele poos is afgesloten maar nu kan ik de hertjes nog op de foto zetten en zo sla ik later af bij Avenhorn richting De Goorn.

Bij  Zandwerven lopen een stuk of vier ganzen luidruchtig te snateren maar het geeft wel een leuk plaatje.

Later zie ik nog weer een zilverreiger die ik, door in te zoomen, redelijk in beeld kan krijgen maar meteen vliegt hij weer op en gaat nog verder weg.

Bij Middenmeer even stoppen en kletsen met Bouwe Elsinga die voor de regen ook nog even z’n fiets “uitlaat” en meteen zelf dus mee kan gaan.

Dan onder de brug door en nog één keer afdrukken voor een somber beeld van het kanaal achter het dorp om en dit was het dan weer voor deze keer, 82 km genieten in de buitenlucht.

Geen opmerkingen: