17 januari 2023

Na regen komt zonneschijn

 


Wat een verademing na afgelopen maandag, vandaag was de start in Middenmeer even echt winterachtig met een wit laagje hagel op de straat maar de zon was er ook al bij dus een mooie dag dat is wel zeker. Ik was nog even aan het bedenken welke kant ik op zou gaan, het HEM-rondje of even naar Tiny in de “Zuidoost”. En dan heeft Tiny toch de grootste aantrekkingskracht, dus het werd een ritje op en neer naar de “Zuidoost”. De hagel lag er nog wel maar ik heb er geen nadelige gevolgen van ondervonden, het slipte nergens en in “één adem” kon ik door rijden naar mijn bestemming.

Ik had de smartwatch ingesteld op fietsen om de hartslag op dit ritje vast te leggen, wonderlijk, heen en terug ongeveer gelijk. Terug was 2 km langer maar met de gunstigste wind en zowel heen als terug was het gewoon een “feesttoertje”, wat is die fiets toch geweldig, vooral na zo’n onderhoudsbeurt van remmen nakijken en nieuwe o-ringen. Bij Tiny was er weer net als altijd gezelligheid met koffie en koek en later samen lunchen waarna ik weer richting Middenmeer ben gegaan. Tiny had vanmiddag andere bezigheden, bridgen met een aantal vriendinnen, zo hebben we allebei onze eigen dingen.



Op de heenweg was ik even gestopt om de massa watervogels vast te leggen die me al meerder keren waren opgevallen op elke keer dezelfde plaats.

Dat er veel water is gevallen de laatste tijd is wel te zien aan de vele percelen die hier en daar onderwater staan.


En dan weer iets van de standaard route afwijken over een mooi stuk nieuw asfalt langs de ringsloot, af en toe uit de wind gehouden worden door de rietschoot gaat super mooi.


En ook in N.H. verschijnen de eerste tekens van het voorjaar dat meteen in m’n hoofd heen en weer schiet, sneeuwklokjes en een bloeiende struik, het komt weer, wees gerust, nog even geduld hebben. En dat alles was vandaag goed voor 82 km genieten in de “gekko” Quest.

Geen opmerkingen: