23 januari 2023

Klusreis zonder resultaat.

 


En weer is het maandag, de zoveelste vrije dag, ja dat krijg je als je van bijna voor de 2e wereldoorlog bent. Het is bewolkt en volgens de berichten blijft dat vandaag zo. Waar zal ik heen fietsen was mijn gedachte vanmorgen toen ik net beneden was en de krant op tafel had gelegd. Even later ging mijn mobiel en belde Patricia hoe het met me was enz. en of ik nog een rondje ging fietsen, inderdaad, “Nou ik heb een paar TL lampen die flikkeren wat” nou dan is voor mij de route gepland, op naar Oostzaan wie weet kan ik het verhelpen.

Het is heen zo’n 55 km en terug zie ik wel, m’n eerste stop is bij de Tussenweg amper 4 km van huis, een drietal grote vrachtwagens met begeleiding kwamen op de kruising af dus maar even voor laten gaan.





Verder was het richting Oostzaan betrekkelijk rustig, toen ik door “het Twiske” reed zag ik dat het vee zich verzameld had op een hogere en drogere voerplek, hoewel dat drogere wel echt met een korreltje of pond zout moet worden genomen, het was bagger. Aangekomen bij mijn bestemming was het meteen lunchtijd en daarna heb ik geprobeerd het euvel te verhelpen, helaas, 4 korte nieuwe buizen en 4 starters leken mij de kortste klap, alles zit er al lange tijd in en als de ene brandde flikkerde da andere of viel helemaal uit, jammer het is niet gelukt.




Daarna via de “Zaanse Schans” op naar Zuidoostbeemster, maar eerst langs de tennisbaan in Neck daar zou Tiny mogelijk druk in actie kunnen zijn, niets te zien dan even langs haar huis, ook daar geen beweging dus meteen door naar Middenmeer waar ik na 118 km ben aangekomen en waar de koffie ook weer goed smaakt.

Geen opmerkingen: