18 januari 2023

Kleintje vandaag.

 


Het werd vandaag een heel kort ritje, even naar Wervershoof om bij zus Margriet te kijken en daarna even naar zwager Piet en zus Joop. Ik was al vroeger op pad geweest om appels en aardappelen te halen rechtstreeks van de “boer” dan betaal je een normale prijs en is het altijd goed. Toen ik weer thuis was even de buienradar bekijken en zien dat het na de middag wat minder kan worden dus even een klein ritje moet kunnen. Heen ga ik via de Medemblikkersluisweg en weet al heel lang dat deze weg niet meer onderhouden wordt en daardoor in slechte staat is terwijl hij voorheen een normale verbindingsweg was die na het Agriport gebeuren en de kassenbouw echt uit de boeken is verdwenen.




Aan het eind van deze weg was het landbouw bedrijf van Piet en Jan Bergmans en daar staat nu een verhoogd zonnepanelen veld/bedrijf er onder is volgens mij weinig te beleven voor bloemen of planten.


In Medemblik om kasteel Radboud heen gefietst en toen naar Onderdijk en Wervershoof. Daar de beide adressen bezocht met koffie en koek en omdat ik het weer niet helemaal vertrouwde , weer op huis aan.

Op Onderdijk even gestopt bij het kunstwerk van Jan van Velzen de “Dijkwerker” en bedacht dat hij al die molshopen niet zal hebben op gegraven.

In de polder kreeg ik een paar spatten regen maar dat zal wel loslopen hoewel de lucht minder plezant wordt en het was maar 37 km heen en terug, maar morgen is het misschien helemaal niet mogelijk als ik de berichten hoor en bekijk.

Geen opmerkingen: