09 januari 2023

Mooi weer en toch slechts één bui.

 

75 km

De kop is er af, de tweede week van 2023 is weer volop in de running en we hopen dat het weer een mooi jaar zal worden. Als eerste vanmorgen wat boodschappen doen, even lopend naar de Deka supermarkt en ik ben weer voorzien van één en ander, toen ik terug liep leek het net alsof er een paar druppel vielen maar het viel mee. Thuis een bakkie cappuccino doen en daarna bedenken of ik richting West-Friesland zal gaan of richting Den Helder. Het is het laatste geworden, op naar Slootdorp en dan Wieringen, de “Korte Afsluitdijk, de Balgweg en zo zat ik in Den Helder om heel in de verte de



Texelse boot te zien varen. Ik vroeg me meteen af of het wel goed zou komen met die donkere lucht die er aan zat te komen toen ik de Zeepromenade opdraaide. Zuid tot zuidwesterwind en daar rijd ik nu naar toe, nou ja ik zal wel zien. Inderdaad ik heb het niet alleen gezien, ik heb het ook gevoeld, het was heel kort maar wel “van dik hout zaagt men planken”.



Deze keer niet alles langs de Zeepromenade maar naar de binnenkant van de dijk naar Huisduinen en dan kom ik langs de “Lange Jaap” de omstreden vuurtoren die door het rijk langzaam is verwaarloosd maar toch sterker is dan men had vermoed, het lijkt er op dat hij mag blijven staan. En dan meteen een paar foto’s maken , zo dicht stond ik er nog nooit bij.


Na die ene bui bleef het verder droog en reed ik later volop in de zon, heerlijk fietsweer, temeer omdat ik nu alles voor de wind leek te hebben tot ik in Middenmeer was na75 km.

Geen opmerkingen: