20 december 2022

Inwendig onderzoek

 

Alweer een “vrije dag”, tenminste ik ben niet met de fiets weggeweest. Vanmorgen naar een zwager op verjaarsvisite en toen ik weer naar huis reed met de auto gingen de ruitenwissers geregeld heen en weer en dan ga ik niet met de Quest van huis. Na de lunch leek het mij een gunstige middag om de Quest te onderwerpen aan een controle van een deel van z’n “ingewanden”. De vraag die bij mij was ontstaan na een paar keer een klik geluidje onderin, dus bij de draaiende delen, zou de ketting onderhand niet aan vervanging toe zijn ?




Dus heel “professioneel” de spullen erbij gezocht om een meting te verrichten met een z.g. chainchecker, ook de tandwielen zagen er nog prima uit. Het is allemaal in orde zoals ik hem heb beoordeeld en alles kon weer op z’n plaats en z’n gespreide bedje weer oprollen en de auto, nadat ik hem even had gewassen, kon ook weer in de garage. Zo is m’n dag toch nog weer nuttig geweest temeer omdat de ketting ook nog is gesmeerd.

Geen opmerkingen: