18 september 2023

Dicht bij huis blijven

 


Maandag 18 september, de verjaardag van m’n oudste kleinzoon, alweer 28 jaar geleden werd ik ”opa” een nieuwe titel. Dat was de eerste gedachte toen ik vanmorgen wakker werd van de harde regen met een hele serie onweersklappen ‘Maar het werd weer droog en het weer knapte op, terwijl ik me al had neergelegd bij dit weer waarop de fiets binnen zou blijven staan. Zo tegen 10 uur was ik “bekeerd” en heb me omgekleed om toch maar even een klein toertje te maken. 

In Medemblik moest ik ietsje omrijden vanwege de jaarlijkse kortebaan draverijen op de 3e maandag in september. Geen punt maar als je hier niet op de hoogte bent van de afzettingen is het meteen zoeken terwijl het voor mij heel simpel was via de andere route.

Eenmaal weer op de dijk zag ik een “vals” zonnetje dat af en toe probeerde er doorheen te komen. Eerst even naar zwager Aad die net z’n gereedschap klaar maakte om in de tuin één en ander in te korten even kletsen en toen door naar zus Margriet waar ook zus Ans zat die een probleempje had met de pc wat door Margriet zou worden opgelost. En zo probeerde ik met de dames de problemen van de wereld op een rijtje te zetten, van oplossen was geen sprake dat had ik al snel door.



Vervolgens via Zwaagdijk, ons geboortedorp, waar de knolbegonia’s momenteel worden geoogst. Dan via de Bobeldijk naar Berkhout en de Lekermeer enz. om te kijken of er nog aardbeien waren, één doosje deze keer volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Dan langs de nieuwste aanwinst van de energiewinner ECW op de hoek van de Tussenweg, het nieuwe gebouw wat maar met moeite van de grond komt en vooral de afwerking loopt vertraging op door milieuregels die steeds veranderen.

Thuis gekomen meteen nog even het grasmaaien en daarna onder de douche. En zo kwam ik thuis na 57 km die buiten verwachting zijn afgelegd.

Geen opmerkingen: