11 januari 2024

Geen wind maar ook geen zon.

 


Vandaag was het een toetje na 2 zonnige dagen, het toetje bestond uit , minder koud en windstil weer. Even richting Wervershoof en Andijk om bij m’n jongste zus langs te gaan.


Ik kom dan uiteraard weer langs het Nesbos , het ondergelopen  land bij Onderdijk, er is nog niet veel veranderd m.b.t. de waterstand dus weer de weg op en niet via het fietspad.  In Andijk bij Lia en Sjaak langs en uiteraard koffie met iets erbij. Na alles weer op een rijtje te hebben gezet stap ik weer op om via een “kleine” omweg weer naar huis te gaan.



Het dooit ondertussen wel en er staat al water op het ijs. Door hier en daar wat andere afslagen te nemen kom ik via de Lekermeer langs de aardbeien “koning” die zijn kassen vorig jaar in elkaar had zien liggen door een te harde wind. Maar de frames staan allemaal weer overeind en zijn hier en daar vernieuwd.


Later via de Wipbruglaan en de Lage Hoek afgeslagen richting de polder en onderweg nog, ik weet niet hoeveel, meerkoeten gezien die samen met eenden een wak open hebben gehouden.


Als ik op het laatste stuk zit in de Wieringermeer zie ik iets wonderliks voor deze tijd van het jaar, er werd met een grote spuitinstallatie op de trekker gespoten voor of tegen iets de geel groene vloeistof viel wel op. Eenmaal thuis was het een rondje van 68 km met bewolkt weer en geen wind.

Geen opmerkingen: