10 januari 2024

Het was nog steeds aan de frisse kant

 


Ondanks de lage temperatuur toch nog een klein rondje gefietst. De bedoeling was om even naar Alkmaar te gaan en bij mijn zoon een bakkie doen. Op het appje reageerde hij wat later en toen bleek dat hij weg moest en andere dingen aan zijn hoofd had. Omdat ik al in die richting reed ben ik met een kleine koers wijziging maar even naar Obdam gereden en bij Gerda een bakkie te doen, Tom was naar een vergadering.



Ik kwam zodoende langs de Berkmeerdijk en zag dat ook deze molen in stand wordt gehouden door zwaar onderhoud de wieken zullen waarschijnlijk worden vervangen. Het klink misschien gek, maar Gerda kletst 5 kwartier in een uur, die heeft altijd veel verhalen. Ondertussen werd er koffie gezet wat goed smaakte.

Als ik weer vertrek neem ik de weg richting Wognum en de eerste foto van de retourrit is van een graafmachine/kraantje dat bezig is het ijs te breken en meteen de overtollige rietkraag te verwijderen, het water moet een vrije doorgang hebben. De wind is veel minder hard dan gisteren maar is nog wel erg fris als het van de zijkant komt.


Na Wognum en Benningbroek komt de polder weer in beeld met z’n vele windmolens of zwaaipalen net hoe je ze noemt en de uitgestrekte ploegsporen van een vierschaarploeg.

Microsoft is nog steeds heerser over de Cultuurweg die al sinds de start van de bouw aan de west kant van de A7 zijn data centrum groter en groter maakt,. als fietser heb je geen doorgang Na nog 5 km fietsen ben ik weer thuis en staat de teller voor vandaag op 49 km.

 

Geen opmerkingen: