17 november 2019

Een echt Zwarte Pieten ritje



Iets wat ik zelf ook niet van te voren had kunnen bedenken was vandaag wel aan de orde, een stukje fietsen met de Quest op zondag. Wat is het geval, Tiny een verwoed bridger had vandaag een bridgemiddag voor een goed doel samen met haar buurvrouw en omdat we ieder ons eigen “dingen” doen had ik onverwacht een vrijemiddag. Op naar Middenmeer en even een klein “stukkie” op pad gaan.
Laat ik maar een keer richting Schagen gaan, langs de Schagerweg werden nog pogingen ondernomen om aardappelen te rooien maar zelfs met 2 trekkers achter elkaar liep de boel nog vast en moest er eerst flink worden gesleuteld om verder te kunnen oogsten.
Zo reed ik na verschillende afslagen op plaatsen waar ik zelden of nooit kom, liefst niet door Schagen en wel langs Haringhuizen waar ik door een wegomlegging ook niet door. Er is altijd wel een gat waar ik wel verder kan en zo kwam ik na een zoveelste “vastloper” op een weggetje richting Nw.Niedorp.

Op dat eerste stukje kwam ik nog een stel bekenden tegen die ik daar nooit had verwacht, Koos en Afra van Stralen uit Haringhuizen, stoppen en bij kletsen. Afra wilde wel eens zien hoe zo’n ding er nou van binnen uitzag dus uitstappen en alle ruimte bieden aan geïnteresseerden.
Toen ik aan het einde van de weg was na het dorpje Zijdewind te zijn gepasseerd kwam ik bij het viaduct richting Oude en Nieuwe Niedorp, de keuze viel op de laatste en daar liep ik het een beetje op,


ik kwam achter de intocht van Sinterklaas terecht het mooie hierbij was weer dat er één twee drie geroepen werd “hé buurman” en inderdaad er liepen een paar buren mee met hun kinderen. Ook de echte zwarte Pieten waren aanwezig zonder gezeik van een stelletje zielige figuren die eigenlijk niets te zoeken hebben in Nederland en alleen proberen een traditie om zeep te helpen waar ze, gezien de slappe overheid, nog in slagen ook. Doordat ik achter de stoet kwam ben ik omgekeerd en heb via een omweg en het dorpje Winkel de weg naar huis vervolgd wat na 45 km weer bereikt was en onvergetelijk met zulk mooi weer.

Geen opmerkingen: