21 november 2019

Waterkoud



Het zal wel weer moeten wennen maar ik vond het koud vanmorgen, echt “waterkoud” zoals men dat zo mooi kan omschrijven. Mede hierdoor was men “fietsdrift” of hoe je dat ook wil noemen al aardig ingezakt, ik kom niet ver vandaag dat had ik meteen al besloten.
Een rondje via de Alkmaarseweg om te kijken wat de mensen van de “Dierenambulance” gisteren hebben gedaan daar tussen de struiken. Wonderlijk een kattenopvang in het buitengebied om de kattenpopulatie in stand te houden anders zou ik het niet weten.



Ook het ploegwerk gaat niet zo simpel en ook hier moet er met 2 gekoppelde tractoren geploegd worden. Iets verder moet ik noodgedwongen naar de weg omdat het fietspad onbegaanbaar is gemaakt door een agrariër die met zwaar materiaal met wielen vol met zware klei liever over het fietspad gaat, ’t zijn toch maar fietsers en die zoeken het maar uit. Ik ben even om een bakkie geweest aan de Obdammerdijk waarna ik via wat dorpen weer op Middenmeer af ben gegaan.
Opvallend waren de ezels langs het fietspad bij Midwoud, een paar op de foto van de 14 in totaal.
In de Wieringermeer wordt nog steeds hard gebouwd aan het Microsoft gebeuren maar ook aan de Tussenweg blijft Google niet achter, ik zag er zelfs een grote shovel van het bedrijf van de firma Out uit Westwoud, ooit gestart door mijn zwager Arie en tegenwoordig onder de bezielende leiding van zijn zoon Co.
De eerste buizerd vloog weg net toen ik dacht dat hij goed in beeld was maar later bij de boerderij van Job Iwema zag ik er nog één die ik wel wist te “pakken”. Het was maar klein en kort vandaag want met een ruime 50 km was het allemaal weer over.

Geen opmerkingen: