13 november 2019

Tussen de buien door



Ik was maar heel even van huis maar ver genoeg om geen bui meer op m’n kop te krijgen, gewoon een rondje over Wieringen. De berichten voor vandaag waren ronduit slecht maar achteraf is het meegevallen. Vanmorgen visite en na de middag even de benen strekken op een gezonde manier. Via Slootdorp naar de noordkant van Wieringen, deze keer niet over de Qurantaineweg maar ietsje binnendoor.

Langs de “ganzenvelden” , tjonge wat lopen en soms vliegen er nog grote aantallen van die beesten. Maar ook scholeksters verzamelen zich hier in het grasland.

Ook de natuur gaat zo z’n gang en die éne met stempelkussen kijkt onschuldig en de ander loopt weg en zal t.z.t. moeder worden van een paar lammetjes, zo gaat dat tegenwoordig. En misschien is het ook wel een methode om mensen die niets van het boerderijgebeuren begrijpen aan te tonen dat de wol niet zomaar blauw kleurt.




Na Stroe nog even langs de “Heidense kapel” en vaststellen dat het er erg rustig is, passend bij een begraafplaats. Bij Vattrop ga ik nog een klein stukje langs het water om bij de haven van Den Oever uit te komen.
Als ik de bocht op het haventerrein naar beneden neem merk ik dat rechtsvoor leeg aan het lopen is dus stoppen en even wisselen. Hoe bestaat het dat zo'n band het zo lang heeft volgehouden.



Even later de polder in en langs de Noorderdijkweg in zuidelijke richting om ook nog bij de haven op “Oude Zeug” af te slaan. Er is daar nooit veel leven maar veranderingen zijn er altijd zo ook nu zelfs een paar “boten” in aanbouw.

Als ik dan hier eens een keer langzaam passeer zie ik een dubbel
stel meerpalen, vreemd, waarvoor zijn die hier geplaatst vraag ik me af en als ik dan het bord lees wordt me alles duidelijk.
Via de Oosterterpweg ga ik op huis af en merk dat het wel erg nat is in het land, in deze hoek van de polder met zware grond is het helemaal goed te zien en zo kwam ik weer binnen na 51 km, ik was weer even los.

Geen opmerkingen: