18 november 2019

Onderhoud onderin

Voor  vervanging


Twee 6 mm o-ringen

Na vervanging

Op de linker is goed de slijtage te zien

Vandaag een keer niet weg met de Quest omdat het weer wat minder aantrekkelijk is en ik ook nog iets anders moest doen. Na de middag was ik weer thuis en had me voorgenomen om, als ik mezelf er weer een keer tijd voor zou gunnen, de rubberringen naast het kettingwiel onder de stoel te vervangen, ze begonnen luidruchtig te worden. Omdat ik dit al diverse keren had gedaan was het eigenlijk een klusje van 10 minuten maar als je dan bezig bent komt er altijd wat bij. Ook nu was dat weer zo, ketting smeren, schoonmaken en de banden bijpompen.   
Dat laatste was hard nodig ik kon maar niet echt opgang komen gistermiddag, ik dacht eerst dat het de leeftijd was maar toen ik het filmpje bekeek op YouTube   https://youtu.be/ptGyUzY9ytI       van een paar maanden geleden viel dat nog wel mee, dat had ik toen de naam gegeven van “Tempo rijden” en nu bleek dat er echt wel wat lucht bij kon, harde banden is zeer belangrijk als je flink door wil rijden en meestal wil ik dat ook wel.

Geen opmerkingen: