06 november 2019

Paulus Potter in beeld


94 km

Ja, en daar gaan we weer, even een rondje zoals ik al zo vaak heb gemaakt maar nu in omgekeerde richting het HEM-rondje. Eerst even naar broer Ben en Truus op zijn nieuwe locatie in Wervershoof.
Genoeg molens in de polder

Rem Aker optimist tot .........
Net voor ik daar arriveer zie ik een oud buurjongen, al jaren niet gezien en dan is er genoeg om over te kletsen, z’n gezondheid laat wel eens iets te wensen over als je bedenkt dat hij 3 keer per week te dialyseren gaat, maar zegt Rem, “Ik ben er nog en het gaat prima als ik alle dagen maar een 3 kwartier ga lopen”. Iets verder kom ik op het adres waar koffie en koek wordt aangeboden en na een tijdje kletsen nog even naar Enkhuizen-Hoorn en Medemblik.

Paulus Potter blijft schilderen

ook nu nog net als jaren geleden (hier onder)
In Enkhuizen kan ik het niet laten om een paar extra foto’s te maken van een beeld gemaakt door Jan van Velzen uit Onderdijk voorstellende Paulus Potter de schilder.
Hij is van deze tijd hij schilderde de Quest
Een heel aantal jaren geleden had ik ook al eens een foto op deze plek gemaakt en op mijn manier bewerkt, alsof Paulus Potter de Quest op zijn pallet had geschilderd. Hij dient tegenwoordig als achtergrond op mijn pc.
En het bleef bijna droog vanmorgen
Later langs de dijk zie ik dat ik nog risico loop met de buien die af en toe langs gaan, wat is de lucht zwart, achteraf viel het nog mee en was het na een paar flinke spatten weer droog.
Richting Wieringermeer

Na de fietstunnel ben ik in Middenmeer
Richting Middenmeer langs de A7 naar het Agriport gebied en door de fietstunnel bij Middenmeer om deze rit af te sluiten met 94 km op de teller.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pé, die foto van Paulus Potter, terwijl hij jouw Quest schildert, is erg leuk!

Groeten, Wilco.