26 november 2019

"Effies koike in de Biemster"






En weer heb ik een klein stukje weggetrapt, even op en neer naar de “Zuidoost”, ik wist dat Tiny mogelijk niet aanwezig zou zijn maar dat zie ik vanzelf wel. De zon is nergens te bekennen en er hangt een lichte nevel, je kan het net geen mist noemen maar het is verre van helder. Om zo veel mogelijk de “prut wegen” te ontwijken kies het fietspad langs de Alkmaarseweg en zo naar zoveel mogelijk wegen waar in van denk dat ze redelijk schoon zijn, het is goed gegaan en zoals ik al had verwacht is Tiny niet thuis. Geen nood morgen kom ik er weer, deze keer is dat voor een minder prettige situatie, een goede kennis is overleden en daar gaan we samen heen bij dit afscheid, er zijn leukere dingen maar ook dit hoort bij het leven. Ik ben meteen weer richting Middenmeer gegaan en had op de heenweg nog een foto gemaakt van iets waar de echte “Beemsterlingen” trots op zijn, “Beemster 20 jaar wereld erfgoed” verder was er weinig spectaculairs te zien onderweg. Gister schreef ik dat ik terug zou komen op de kilometerstand die ik onderaan mijn vorige “schrijfsel” had vermeld, 136.696 km met deze Quest , met mijn eerste reed ik 54.342 km en dat is samen 191.038 km niets bijzonders, maar wat wel vermeldenswaard is, vandaag rijd ik 14 jaar met een Quest. Voor de rekenaars onder ons heb ik het alvast op een rijtje gezet en dat komt dan neer op 13.645 km gemiddeld per jaar. Ik heb jaren lang gezegd dat ik zo rond de 14.000 km per jaar met de Quest op pad ben, klopt niet helemaal omdat, vooral dit jaar, er veel minder langere ritten zijn gemaakt, ik mis de ritjes naar Oudemirdum door de afsluiting van de Afsluitdijk. En wat ook opvallend is, dit is het 2317e verslagje wat op mijn blog wordt geplaatst. En zo kwam de rit van vandaag ook weer aan zijn eind en is nog niet in het totaal verwerkt, het was 81 km.

1 opmerking:

Piet Kunis zei

hé westfriese Pé, wil je de naam van m'n polder a.u.b. wel een beetje normaal uitspreken ?