08 februari 2011

Een "super" kwartet.






Was het winter of lente, volgens de kalender is het nog volop winter maar vandaag leek het in alle opzichten wel lente, bijna zomer. Ik wist dat Jan vandaag naar Kees zou gaan en dan door naar Wim op De Woude. Zelf zou ik eerst naar Zuisoostbeemster gaan om even bij Tiny langs te gaan en dan zie ik wel waar de mannen vanaf De Woude heen zullen fietsen, misschien treffen we elkaar nog ergens. Als eerste kwam ik Jan Geel al tegen op het viaduct bij Abbekerk, Jan was op weg naar Kees en had ook nog geen idee waar de reis verder heen zou gaan als ze vanaf De Woude zouden vertrekken, met een “Misschien zien we elkaar vandaag nog” namen we afscheid en ging ik links en Jan rechtsom vanaf het viaduct. Mijn ritje naar de “Zuidoost” ging in rap tempo en behoudens een klein ommetje bij “La Mere Ann” is het overal een vaste route die met weinig of geen problemen is af te leggen. Aangekomen heb ik even met de mobiel gebeld of ze al aan de koffie zaten met Leo en Riet, “Ja dat klopt” was het antwoord, “Tap voor mij dan ook maar in” en met een minuut stond ik binnen. Even bijkletsen en na een tweede bakkie heb ik Kees gebeld en gevraagd waar ze uithingen en waar de reis naar toe zou gaan. Kees wilde wel richting Enkhuizen en ik zou dan alvast via Spijkerboor richting De Woude fietsen. Toen ik er bijna was kwamen de mannen met zijn drieën net de hoek om vanaf het pontje. In een rustig tempo hebben we via een aantrekkelijke route Hoorn opgezocht waar we Jan Reus bij Stefan van de Berg surfsport met een bezoekje hebben vereerd. Jan is druk bezig met een super modern lichtgewicht racekap of scherm, zoals ik dat als leek beoordeel ziet het er allemaal zeer professioneel uit en het past precies in de kuiplijn van de Quest, werkelijk subliem. Na een rondleiding door het bedrijf werd ons koffie en/of thee aangeboden en konden we tevens ons broodje naar binnen werken. Nadat alles weer in de benen was zijn we richting Enkhuizen gereden en via de “Haringstad” over de dijk richting Medemblik, in Wervershoof/Onderdijk hebben we de afslag genomen naar Oostwoud waar we bij Jan en Annie werden getrakteerd op koffie met koek wat er altijd goed ingaat. Voor Wim is het vanaf Oostwoud nog een hele rit naar De Woude, Kees is dichterbij naar Heerhugowaard en voor mij was het helemaal de moeite haast niet meer naar Middenmeer. Al met al een prachtige dag, een schitterend ritje en 4 gelukkige Quest-rijders als ik dat allemaal zo heb bekeken, ik tenminste wel, ook na 147 km nog.

Geen opmerkingen: