22 februari 2011

Veilig naar "Holland Flowers Festival"




Het was kort maar krachtig, slechts 56 km maar weer geruisloos en zonnig. Het “gereviseerde” kettingwiel draait weer in alle stilte onder de stoel en dat is heerlijk als alles naar wens verloopt. Even een kort rondje omdat ik vandaag logés had en nu eens niet naar Oudemirdum kon om dat die bij mij voor een paar nachten verbleven. Vanmorgen ging Bianca met de kinderen nog even naar een vriendin en tot de middag zou ik thuis zijn om daarna een klein rondje te maken. Net toen ik van huis zou gaan kwam ze nog even langs om de laatste spulletjes op te halen en gingen we allebei weer onze eigen weg. Voor mij was er een eerste onderzoek richting Agriport, waarom zou je zeggen, omdat er de komende dagen een enorme toeloop is te verwachten i.v.m. “Holland Flowers Festival” vroeger bekend onder de naam “Westfriese Flora” in Bovenkarspel daarna tijdelijk verhuisd naar Zwaagdijk in de toenmalige veiling en nu dus bij Agriport. De vraag voor mij was zouden de verkeerslichten ondertussen al eens in bedrijf zijn, inderdaad, ik en vele anderen, kunnen sinds vandaag veilig oversteken. Hoewel, ik heb mijn bedenkingen, waarom zijn de verkeerslichten aangesloten op een aggregaat voor de stroom voorziening ? Ik heb het bange vermoeden dat m.i.v. volgende week maandag de veiligheid weer tot het verleden gaat behoren, zou men serieus wachten op slachtoffers ? Want t/m zondag is de bloemenshow en dan keert de dagelijkse verkeersdrukte weer zijn stempel op deze kruising, afwachten wat er gaat gebeuren. Mijn rit ging via Wervershoof en Zwaagdijk naar Wognum en zo weer op huis af, net leuk voor het begin van de week.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Daar was dus het wachten op !! Nu de verkeerslichten werken kun je met een gerust hard daar nu veilig oversteken. Groeten Kees