01 februari 2011

Mag het ietsje meer zijn ?






Het is vandaag bijna net zo somber als gisteren, alleen is het nog ietsje frisser. Maar dat heeft me er niet van kunnen weerhouden om een klein rondje te maken met de Quest. Ik zou even een Cd-tje wegbrengen naar Edam en dan langs Zuidoostbeemster en zo weer naar huis, dacht ik. Ik was nog maar kort onderweg toen ik al begon te twijfelen aan mijn snode plannen, ik was in gedachten al bezig het rondje flink in te korten want het is toch echt aan de frisse kant. De eerste denkbeeldige omleiding zou via de A.C.de Graafweg gaan en dan via Obdam weer terug maar toen ik bijna bij die afslag was bedacht ik dat ik ook wel over de Zomerdijk kon gaan dan is het tenminste nog een beetje de moeite, dus ietsje doorrijden en dan zou ik de tweede denkbeeldige route kunnen nemen. Ondertussen ging het toch wel leuk ook en viel de kou wel mee, dus dan maar rechtdoor en eerst naar Zuidoostbeemster. Ik had thuis het “Botter-schermpje” wel op de kap geplaatst, of dat nu doorslaggevend is geweest ik weet het niet maar bij Tiny leek er van kou wel geen sprake meer, begrijpelijk zullen jullie wel zeggen, dus na de koffie en een broodje ben ik daar vandaan richting Edam gegaan. Omdat ik in Edam niet zo goed de weg weet reed ik later toch nog weer langs de rand van Volendam naar de dijk langs het IJsselmeer en heb daar bewust de route opgezocht naar Oosthuizen om te kijken hoe het nou precies met die afsluiting van de brug staat bij “La Mere Ann”. Heen had ik al de afslag genomen door Scharwoude naar de dijk maar nu heb ik gekozen voor vastlopen of de afslag voor de brug nemen richting Oudendijk en Avenhorn. Ik kon nog passeren via de brug maar vandaag of morgen is dat over en maar liefst tot 24 juni, er wordt nog gewerkt aan een noodbrug voor fietsers en voetgangers maar met de Quest zal dat uitstappen en een beetje omtillen worden als ik de hoek bij de op en afrit zo bekeken heb. Richting Oudendijk brengt me na een aantal kilometers via Avenhorn in Obdam waar ik nog snel even bij zus Gerda ben binnen gewipt voor een bak koffie en de nodige nieuwtjes. De laatste 20 km naar huis gingen verder ook voor de wind, met als gevolg dat ik voor de regen binnen was en 108 km op de teller had staan.

2 opmerkingen:

Kees Schouten zei

De brug bij Oudendijk was donderdag nog open, vandaag niet meer. Ik moest mijn Mango de hoek omtillen om over de brug te komen. Op mijn weblog heb ik een alternatieve route aangegeven.

Kees

Kees Schouten zei

Je kan nu weer omrijden over de brug die een paar honderd meter ten westen van de noodbrug ligt. Er lag aan de zuidkant van het water een buis over de weg maar die is weggehaald.