24 februari 2011

Veilig door de mist met goede verlichting




Heel voorzichtig ben ik van start gegaan, de mist heeft me lang thuis gehouden maar op een bepaald moment leek het toch wel weer “gangbaar” weer. Ik moet niet te veel over wegen waar geen fietspad naast ligt had ik me al voorgenomen en ik moet zeggen, dat is me aardig gelukt. Niet overal, maar op dit rondje wat net 48 km is geworden, is het over het algemeen aardig goed gegaan. Vanuit Middenmeer langs de Alkmaarseweg ligt een fietspad en zo door naar Oude-Niedorp en bij het Verlaat oversteken naar de A.C.de Graafweg tot aan Wognum en dan linksaf richting Benningbroek en Abbekerk, alles over fietspaden. De oversteek, bij de door mij, volgens Kees, verheerlijkte verkeerslichten, het ging allemaal voorspoedig en veilig en dat is me heel wat waard. Vanaf het viaduct bij Abbekerk tot aan Middenmeer heb ik over de weg gereden maar het leek alsof de mist ook al weer aardig aan het optrekken was dus gevaarlijke situaties zijn er nergens geweest onderweg. De totaalteller staat nu op 15.715 km dus als het 12 maart is staat hij mogelijk wel over de 16.000 km, we zullen wel zien.

Geen opmerkingen: