28 februari 2011

Geduld, het betere weer komt er aan.




Weer is het maandag en weer lijkt het wel somber buiten maar als je er door heen “prikt” is het gewoon weer een prachtige dag, wij leven in een gelukkige wereld waar een hele hoop onplezierige dingen gebeuren, vooral de laatste tijd in een hele serie landen in het noorden van Afrika. Het weekend was een beetje druk maar dat weten we al een heel aantal jaren en het heeft ook zijn voordelen, je bent nooit meer alleen, hoewel ik vanmorgen wel alleen van start ging. Op de Zomerdijk, niet bij deze boerderij waar de koeien buiten hun maaltijd krijgen geserveerd, woont een nicht met haar man en kinderen, dat hoorde ik toevallig het afgelopen weekend en bij nadere controle bleek het een woning te zijn waar ik al tientallen keren langs ben gereden dus het werd de hoogste tijd om even mijn neus om de hoek te steken. Trudy was thuis evenals één van haar dochters, een tijdje kletsen over de geplande nieuwbouw en daarna weer door richting Obdam langs de Obdammerdijk naar Tom en Gerda en weer kletsen met koffie enz. Bij Gerda hoor je altijd het laatste nieuws over zaken die zich in de familie afspelen, soms goed, soms minder goed. En vervolgens verder, deze keer maar eens richting Hoogwoud, via de rand van de bebouwde kom naar de Herenweg. Op deze weg, de Dr.Poolstraat zag ik nog een kennis staan, Gerard, die juist zijn kleindochtertje naar school zou brengen, even stoppen en al snel kwam zijn vrouw Rina ook even kijken en wat bijkletsen, het laatste wat ze zei, “Doe je Tiny de groeten” en uiteraard vergeet ik dat niet. Onderweg ben ik nog gestopt om een paar foto’s te maken, Kees geeft er de voorkeur aan om mij te laten zoeken waar hij af en toe is, nu aan hem de vraag, waar fiets ik, hoe heet deze met knotwilgen versierde weg ? Niet belangrijk als je het niet zo gauw kan plaatsen we rijden er samen wel een keer langs als het zo komt.Vandaag slechts 54 km, andere keer beter.

2 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Het eerste waar ik aan denk is het weggetje Langereis richting Hoogwoud de Westerboekelweg.Groeten Kees.

Pé Koomen zei

Jij fietst te veel want je weet elk plekje.

gr.Pé