14 februari 2011

Oefen rondje



Het werd vandaag maar een kort rondje wat na precies 60 km weer in de “boeken” kon. Vanmorgen was het niet zo ideaal om te gaan bovendien had ik een afspraak waardoor ik gewoon thuis zou zijn. Na de middag leek het er even op dat het droog zou blijven maar toen ik boven kwam om me te verkleden zag ik op het dak van de garage dat het lang niet zo droog was als ik graag zou willen dus ging het op dat moment niet door. En dan begint het, “Zal ik toch gaan, zal ik de regen trotseren, zou het erg zijn als ik mijn bril af en toe met een tissue schoon moet vegen” en al dat soort problemen die er eigenlijk helemaal niet zijn, gewoon softy. Gelukkig was het nadat ik een paar boodschappen had gehaald droog en ben ik me snel om gaan kleden, veronderstel dat het weer gaat regenen, en dan is het net alsof je een hele dag in moet halen, gauw dit, gauw dat en zorgen dat je onderweg bent. Gelukkig kwam ik al snel tot de conclusie dat ik niets in hoefde te halen en dat er niets van mij werd verlangd, dus laat het tempo maar wat zakken en zorg maar dat je weer heel thuis komt. Het ging allemaal weer vanzelf via de Alkmaarseweg naar, Aartswoud, Hoogwoud, Opmeer, Zandwerven, Spierdijk, Avenhorn enz. enz.en zo weer richting Hoorn en Berkhout. Op het stuk fietspad van Avenhorn naar Hoorn moest ik op een bepaald moment heel voorzichtig langs een auto van een overheidsinstantie, provincie, gemeente of waterschap, doet er niet toe die mannen waren bezig de rotzooi van een ander op te ruimen. Waarschijnlijk vanaf een vrachtwagen waren er een hele hoop stukken tempex en plastic verloren en wat te vroeg gelost langs de weg en op het fietpad. Even een foto maken en toen ik vanaf de andere kant ook nog een keer afdrukte kwam er juist een jongedame op een brommer aan die verschrikt vroeg, “Sta ik er nu ook op” “Inderdaad” zei ik, en vanavond sta je op mijn blog als dat tenminste niet bezwaarlijk is. Geen probleem, ze is ook niet te herkennen in zo’n goed verzorgde bescherming. Maar goed, het werd ondanks het min of meer slechte begin van de dag toch nog weer een heerlijk ritje.

Geen opmerkingen: