02 oktober 2017

Alles werkt nog nog een week "stil" zitten.


Ik heb een verheugende mededeling, het gaat allemaal nog net als ruim een week geleden. Ja wat dacht je, een ruime week niet fietsen, de stramme spieren moeten weer overal aan wennen na een week in de warmte en een lux leventje in de omgeving van Albufeira in de Portugese Algarve. Maar zoals ik net aangaf het werkt allemaal nog heb ik vast kunnen stellen na een rondje van 91 km over één van de vaste routes. In dit geval Hoorn Enkhuizen Medemblik met een kleine afwijking over Scharwoude.


 De eerste foto van vandaag is er één van uitersten, een man in kledij van een paar honderd jaar geleden die druk bezig is met zijn mobiele telefoon, ik dacht een moment aan een programma op de TV waar t.b.v. de toeristen de mensen gekleed gingen in een “rieten rokje” en verblijvend in een strooien hutje, maar wel met een mobiele telefoon in de hand en een horloge om de pols. Even later zat hij en dat bood ook nog een acceptabel beeld en dat op 30 meter vanaf de beeldjes van “Scheepsjongens van Bontekoe”.



De rit over de dijk is altijd moeiteloos trappen en constateren dat er nog maar een enkel bootje op de golven dobbert, de eerste vaart op de “zilveren baren” maar er volgden er nog een paar van ander kaliber. 
Aan het eind van de dijk, bij het begin van Broekerhaven, is de camping nu al aardig in wording, een nieuwe toegang met een duidelijk bord geeft aan dat het hier groot is aangepakt. Vervolgens door Enkhuizen en probleemloos naar Medemblik waar ik via de Koggenrandweg de Oudelanderweg, tegenwoordig meen ik omgedoopt tot Nieuwlanderweg, neem,
waar bij de boorinstallatie naar warmwater, de "affakkel" vlam weer eens te zien is, gas overschot. Ik ben rond half 2 weer thuis en de teller geeft 91 km aan met gemiddeld 30 km p/u, 3 uur en 1 minuut.

Geen opmerkingen: