23 oktober 2017

Een zeer agressieve automobilist.


Gewoon weer even een rondje fietsen vandaag, het lag in de bedoeling om even naar zus Ria te gaan in Blokker maar verkeersomleidingen maakten er een aparte route van, deze keer via Twisk enz. Toen ik eenmaal ter plaatste was bleek ze niet thuis, geen nood gewoon mijn rondje verleggen en dan zie ik wel waar ik uitkom.



Eerst maar via Hoorn waar ik deze keer een andere route nam en zo bij J. Pz. Coen langs ging, hij staat er nog steeds, vlak bij het Westfries Museum. Ik ga iets verder langs de dijk om bij Schardam af te slaan en daar zie ik ze weer, eindeloze koppels ganzen.





Verder door Beets en Oudendijk waar het prettig fietst achter de rietschoot en naar Obdam via de Braken een weg die al een hele tijd in reconstructie is, ook het fietspad moet je af en toe zoeken. Via de Obdammerdijk naar Hoogwoud waar de “Wipbrug” al weer bijna helemaal nieuw is. En aan het einde linksaf over de Pade richting Hoogwoud en daar ging het gelukkig niet mis maar ik heb wel “kennis” gemaakt met een enorme agressieve automobilist. Ik zal het uitleggen, er is een fietspad waar ik al vaak de ervaring heb gehad met mensen langs gaan met loslopende honden, kinderwagens, paarden enz. dus uit eigen veiligheid rij ik op de weg. Achter mij komt een auto die zijn claxon uitprobeerde hij deed het dat kan ik je verzekeren, ik dacht een kennis dus zwaaide, tot zo ver niets aan de hand. Iets voor de oversteek/kruising van de A.C.de Graafweg/N 241 moet ik het fietspad op en deed dat netjes met het geluk dat het stoplicht voor mij op groen ging doordat een fietser al even stond te wachten. De bewuste automobilist moest wachten waardoor ik even later weer voor hem reed en weer die claxon, ik begreep toen dat ik op “zijn” weg reed en bij het passeren heb ik ook op de claxon gedrukt en gebaarde hem te stoppen, helaas hij reed door maar iets verder moest hij stoppen omdat er een auto geparkeerd stond en een tegenligger hem deed stoppen. Ik gebaarde nogmaals om te stoppen maar nee hoor hij ging door om na een honderd meter wel halt te houden. Ik stopte naast hem en voor ik iets kon zeggen vroeg, “Wat dacht je ik ga mooi op de weg rijden” ik vroeg toen “Meneer kent U de verkeersregels” “Nee” was zijn antwoord, “Meneer ik mag met dit voertuig op de weg rijden” “Dan hoop ik dat ze je bij de eerste de beste auto van recht helemaal aan flarden rijden” het portierraam ging om hoog en met bijna gillende banden reed hij weg en ging iets verder rechtsaf. Ik heb zijn auto nummer en gecontroleerd waar de “goeie sul” woonde, inderdaad gewoon Hoogwoud en ik dacht altijd dat Westfriezen zo’n gemoedelijk volk was, niet allemaal dus.

Het is nog maar een klein stukje naar huis en zo zie ik dat er in de “hoek” van de polder wordt gewerkt aan de gasleidingen waarvan de afsluiters en koppelingen worden vervangen volgens de berichten.

Ik ga in Middenmeer nog even langs de Havenkade, het enige wat nog is blijven staan is een gemetselde afscheidingspaal van het erf voor de woning waar ik heb gewoond en de afgezaagde boomstronk van de berk die ik ooit heb geplant. De “puinhoop” wordt momenteel gebruikt door buurkinderen die er een mooi oefen terrein in hebben ontdekt en dat alles na 83 km.

1 opmerking:

raketfiets zei

Dat is niet agressief: Agressief is een vrachtwagen op het Noordereinde in Kortenhoef die links gaat rijden en pas op het laatste moment uitwijkt om je met je Quest op het fietspad te jagen :)