04 oktober 2017

Zomaar een rondje


Omdat het voor morgen zeer waarschijnlijk uit zal draaien op een rustdag heb ik vandaag alvast een voorschot genomen op een aantal kilometers. Niet dat het uit de hand is gelopen maar toch, het lag in de bedoeling om vandaag een klein rondje te maken en dat is niet helemaal gelukt. Eerst naar de Obdammerdijk bij Gerda een bakkie doen en dan mijn rondje afmaken zo dat ik uit zal komen op een 50 à 60 km, maar helaas.

Bij de A.C.de Graafweg  (N241) wordt een ovotonde aangelegd om het oversteken daar veiliger te maken.

Bij Gerda een bakkie doen en na heel veel kletsen weer verder, net als ik bij de weg kom zie ik een ruiter aankomen dus even wachten. Ook het treinverkeer geeft mij wat vertraging want ik tref tot 2 keer toe gesloten overwegbomen. Dan door naar de dijk langs het “Markermeer” om via Hoorn en Enkhuizen mijn weg te vinden.
Onderweg zie ik verschillende zeilboten waarvan een enkeling een stukje van de onderkant laat zien. In Enkhuizen een bakje kibbeling doen bij de zaak van Peter Visser, altijd top kwaliteit.




Hij maakt mij erop attent dat een oud VOC-schip aan de buitenkant ligt en dat je er vrij toegang op hebt dus maar even om de hoek kijken. Het is inderdaad een oud geval waarbij ik als leek veel achterstallig onderhoud zie, ja, de kanonnen zien er netjes en goed verzorgd uit, dat wel. De kapitein heeft trouwens meer belangstelling voor de Quest dan voor zijn bezoekers en vraagt honderd uit over de fiets. De visboer, Peter Visser van de “Viskiosk” is ondertussen ook aangekomen, zijn vrouw blijft in de zaak, en hij heeft zijn dochter met een vriendinnetje meegenomen aan boord, even op de “kiek” en dan ga ik weer verder.




Onderweg zie ik nog een bord dat aangeeft dat het fietspad straks een tijdje buiten gebruik is en in Middenmeer is de afgelopen week een vernieuwde brug in gebruik genomen dus er wordt gebouwd en ook afgebroken, van mijn vroegere werkplek rest slechts een enorme puinhoop ook al heb ik vandaag 102 km gefietst het leven gaat gewoon door.

1 opmerking:

Unknown zei

Heel leuk stukje weer en mooi foto’s weer