24 oktober 2017

Kort maar wel heerlijk.


“Wie verre reizen doet kan veel verhalen” is een gezegde wat af en toe nog wordt gebruikt, nou ik deed vandaag geen verre reis en kan dus ook niet veel verhalen. Alleen even op en neer naar broer Ben in Wervershoof, ik had me al voorgenomen om thuis te blijven omdat ik vanmorgen, toen ik buiten kwam, werd getrakteerd om wat lichte regen. Nee dat wordt niks vandaag, maar later zag ik toch nog wat heldere lucht en meteen kwam ik in verleiding.


Even bij Ben een bakkie doen en daarna weer richting Middenmeer, deze keer via Opperdoes en dan langs de “Twisker waterberging” waar een zwaan moeizaam het water verkoos boven confrontatie met de Quest, het weer is onmiskenbaar “miezerig” en overgestoken bij de grasdrogerij kom ik de polder weer in waar  ondertussen bij Microsoft weer driftig wordt gebouwd.
Ik had een foto gemaakt van de man van de bewaking, nadat ik de foto had geplaatst kwam het verzoek de foto van hem niet te plaatsen i.v.m. risico voor behoud van werk dus heb ik die meteen weer verwijderd
Even een foto maken, al snel komt één van de mannen van de bewaking naar buiten om te vertellen dat er niet gefotografeerd mag worden. Voor zover mij bekend mag je alles fotograferen wat langs de openbare weg te zien is. Maar goed, ik heb een tijdje met deze jongeman staan kletsen en hij was uiteraard nieuwsgierig naar de Quest waar ik genoeg over kon vertellen, even een plaatje van hem maken en dan op huis af.



Vlak bij Middenmeer moest ik eerder van het fietspad af omdat er een veegmachine druk bezig was om er een piekfijn schoon pad van te maken, top, of dit nu in opdracht van de gemeente of de provincie gebeurd het is weer veilig, vanmorgen slipte ik hier nog iets door de bladeren die er lagen. Al met al slechts 42 km maar wel weer even opgefrist.

2 opmerkingen:

Erwin zei

En.. geen agressieve asocialen deze keer, dus dat is mooi meegenomen!

Groet

Erwin en Tante Lies

Wim Schermer zei

Het zogenaamde portretrecht geeft mensen het recht om foto's waarop zij herkenbaar zijn afgebeeld, niet openbaar gemaakt te zien worden. De portier mag je dit dus inderdaad vragen. Zou je een balkje over zijn gezicht hebben gemaakt, dan mag je die foto weer wel plaatsen.
Groeten,
Wim