25 oktober 2022

Een gewone dag

 

91 km

Vandaag was het weer prima fietsweer, weinig wind geregeld zon en geen regen. Eerst de tuinmeubelen naar binnen en dan aan de koffie om vervolgens in het andere “pak” te gaan. Het is voor mijn gevoel weer de hoogste tijd om even naar de “Zuidoost” te gaan, Tiny is pas rond de middag aanwezig dus ik heb alle tijd om rustig aan te doen.
Een geveegd fietspad

Als eerste ervaar ik als zeer prettig dat het fietspad is geveegd, het was één “plak” bladeren die je af en toe lieten glibberen.
Doodgespoten grasland voor tulpen

Na Sijbekarspel zie ik het zoveelste stuk grasland wat doorgespoten is, iemand die dat niet weet zal zich afvragen hoe komt dat en waarom is dat nu zo. Het zijn percelen die komende tijd zullen worden omgewerkt en waar vervolgens tulpen in de grond zullen worden gestopt die volgende zomer weer prachtig zullen bloeien.
Boomwortels verwijderen

Langs de Nieueweg tussen Abbekerk en Benningbroek zijn alle bomen gekapt en worden de overgebleven stronken machinaal weggewerkt en zodoende moest ik even wachten.
Meeuwen op het land tijdens het 
bollenplanten

Dat er tijdens het planten van tulpen veel meeuwen op het land zijn is nu wel weer duidelijk te zien.
Langs de ......

.......Oostdijk.

Langs de Oostdijk zijn de bomen alle keren weer imposant bijna net zo mooi als de “bewaarplaats” van huisdieren, in dit geval honden, ook langs de Oostdijk.
Blijft het droog ?

Kort voor mijn bestemming lijkt het net alsof er regen zal komen de lucht is aan het veranderen.
Passieflora

Bloeit nog volop

Bij Tiny bloeit de “Passieflora” nog steeds geweldig, ik tel 17 bloeiende bloemen en dat op 25 oktober. En dan weer op huis aan zo rond 13.00 uur, via De Rijp en Schermerhorn.
De nieuwe rotonde bij de 
Schermermolens

De rotonde bij de Schermermolens begint al aardig in het verkeerspatroon te passen, als fietser heb ik nog redelijk vrije doorgang.
Richting Ursem

Toch nog een regenboog

Liefhebbers van .....

.... een baantje zwemmen

Ondanks de vrij heldere lucht zie ik wel een hele regenboog dus ergens is er water in de lucht, maar langs de Langereis hebben deze twee dames geen regen nodig die vermaken zich toch wel met een baantje zwemmen, knap hoor met dit weer.
Dure plaatjesmaker

Fototoestel van ons allemaal en als hij
 een foto maakt kost het je weer een hoop geld.

En dan nog iets opmerkelijks, enkele jaren geleden kwam ik ook een keer zoiets tegen en nu stond het langs het fietspad en de man die het verzorgde stond aan de overzijde van de Alkmaarseweg bij een agrariër op het erf. Al met al weer een prachtige rit waarbij het maar al te waar is wat ik vaak zeg, “Onderweg beleef je altijd wel wat” ook tijdens deze 91 km.

Geen opmerkingen: