03 oktober 2022

Ganzen in overvloed.

 

Twee ritten op één kaart

Wat later dan de bedoeling was ben ik nu toch aan m’n schrijfstukkie toe. Van morgen eerst één en ander planten en verplanten en rond een uur of half 11 was ik aan de koffie toe en daarna omkleden en op weg naar Wervershoof. Bij zus Margriet was ik al een poos niet geweest dus daar maar even heen, het werd langs gaan in dit geval want ze was niet thuis en dan wordt de koers meteen verlegd  naar vrije routes waar zo min mogelijk kans bestaat dat ik verkeer tegen kan komen.
De eerste afsluiting

Het werd een rondje Medemblik. Onderdijk, Wervershoof, Zwaagdijk, Westwoud, Blokker, Schellinkhout, Hoorn, Scharwoude, Beets, Oudendijk, Avenhorn, De Goorn, Obdam en daarna via wat zijwegen en omwegen naar Middenmeer via de Langereis.
Op het Wijzenddijkje



Op het Wijzenddijkje

In de Wieringermeer

In de Wieringermeer

In de Wieringermeer

Duizelt het U na al die onbekende kleine “rot” dorpjes, het geeft niet er is weinig verkeer en het stikt er alleen van de ganzen, het lijkt wel of het er alle jaren meer worden in de herfst.
Richting Obdam

In Obdam nog even bij zwager Tom en zus Gerda langs, een bakkie doen en dan naar Middenmeer waar ik net 85 km heb vol gemaakt.
Thuis even de remmen bijstellen toen ik 
deze wants als indringer bij mijn gereedschap
zag lopen.


Helaas had ik de vorige rit nog niet gewist en zodoende staan er 2 in elkaar overlopende routes op het kaartje, de bovenste van vorige week donderdag en de onderste van vandaag.

Geen opmerkingen: