26 oktober 2022

Zomer in Holland ?

 

91 km

De tweede zomer van 2022 is mogelijk aangebroken, het is toch onvoorstelbaar zulke temperaturen op 26 oktober, als ik thuis ben zie ik dat de temperatuur op 19 graden Celsius staat. Dat zal weer wennen worden als het echt koud gaat worden, voor mij mag het zo blijven. Als afwisseling maak ik vandaag weer een keer het HEM-rondje, voor wie het nog niet weten dat is de afkorting van Hoorn, Enkhuizen, Medemblik alles langs het water van het Marker en IJsselmeer. Er is weinig te melden over dit rondje, in Hoorn viel het op dat men druk aan het graven was vlak bij het standbeeld van Jan Pieterz.Coen .


M’n eerste gedachte was ,”zouden ze hem nu toch gaan verplaatsen na alle heibel van een stel oproerkraaier die hem weg willen hebben”, maar het was onschuldig graafwerk voor gas of waterleiding.


Bij Schellinkhout waren er maar 2 aan het surfen en ze hadden nu alle ruimte dat is in de zomer wel eens anders.

En zo peddelde ik rustig verder over de dijk naar Enkhuizen en Medemblik toen alles weer was opgeruimd stond de teller op 91 km net als gisteren.

Geen opmerkingen: