27 februari 2023

De 3 M's, Middenmeer, Marken, Middenmeer.

 


Alle zonneschijn die ik had verwacht kwam niet helemaal uit, af en toe was het nog flink bewolkt en zelfs een keer wat spatten regen op het ritje van vandaag. Het ritje ging vandaag richting Marken, gewoon omdat ik daar al een hele poos niet was geweest. Banaantje mee, krentenbol mee en voldoende drinken dan moet het goed komen. Laat ik maar zoveel mogelijk langs de dijk van het Markermeer gaan, dat kon niet eerder als bij de afslag naar Schardam anders was de weg langs de dijk afgesloten, het is niet anders.

De eerste foto van vandaag maak ik in Volendam waar het nu nog erg rustig is op “De Dijk” de toeristen slapen nog uit vandaag en de volgende foto’s zijn al gemaakt als ik bij “Het Paard” van Marken ben, het lijkt allemaal wel even vlot te gaan maar dat is niet anders.


Bij “Het Paard” dus een paar foto’s maken en meteen via de buitenkant richting het dorp waar ik via het bruggetje naar de buitenkant van het dorp ga en weer naar de “retour route” fiets richting het “vaste” land.






Ik stop nog even om het voormalige eiland in beeld te brengen en als ik eenmaal bij Monnickendam de afslag neem naar Katwoude stop ik ook even om wat klompen op de foto te zetten en allemaal verschillend  van maat en kleur waarbij die twee gele wel erg opvallen. Nog even de omleiding tussen Volendam en Edam nemen en dan kan ik weer los. 

In Wognum zie ik een paar fietsers voor me rijden waar ik even achter moet blijven omdat er een tegenligger aankomt en net op dat moment keek de meneer even schichtig om en dat was voldoende om mij te herkennen. “Dacht ik het niet, Pé Koomen hoor, in z’n gele banaan”. Arnold Marcus en z’n vrouw Githa, familie die een ritje hadden gemaakt naar Hoorn en op weg waren naar hun thuis in De Weere, dus heel even pauze onderweg en kort wat gegevens uitwisselen tot Gittha het koud begon te krijgen en we allemaal ons eigen stekkie opzochten.

In Abbekerk nog even wat bloeiende bloemetjes vastleggen en daarna naar huis waar bij aankomst 135 km op de dagteller was verschenen.

Geen opmerkingen: