23 februari 2023

Miezerig weer, geen zon.

 


Na een aantal dagen wat langere afstanden te hebben gefietst, vandaag maar een klein ritje had ik me voorgenomen. Alleen even naar Wervershoof om bij Aad en Ans langs te gaan en horen hoe het met Aad z’n immuun therapie verder gaat.


Via Medemblik om kasteel Radboud heen en zien dat er nog belangstelling is en waar de jeugd zelfs de wapens tegen elkaar opnemen. Helaas er is niemand thuis in Wervershoof op dit moment, dan maar even een belletje naar m’n jongste zus die op Andijk woont, ze is thuis en verwacht me straks om een bakkie. Ook Sjaak is aanwezig hoewel hij boven zit met z’n werk komt hij even naar beneden om ook een bak koffie mee te doen.

Na een tijdje gezellig te hebben gekletst ga ik m’n Quest weer thuis brengen deze keer via Opperdoes waar ik een in mijn ogen prachtig kunstwerk in de tuin zie wat zomers meestal achter het gebladerte van de boom is verborgen.

In de polder wordt nog kwistig met gekleurd licht omgegaan waardoor de paprika’s en tomaten sneller groeien. Het was dus naar mijn voornemen een kort ritje en dat bracht me weer thuis na 44 km met nog steeds zeer somber weer zonder zon en lichte motregen.

Geen opmerkingen: