16 februari 2023

De verleiding was te groot

 

85 km

Prachtig met dit in m'n achterhoofd

Een sombere start langs de Alkmaarseweg

En daar was ie weer met een verslagje van vandaag, lang was er twijfel of ik de stap zou wagen maar uiteindelijk ben ik gegaan en later heb ik vaak gedacht “Gelukkig ben ik niet thuis gebleven”. Een appje was voldoende om te beginnen met twijfelen, zoonlief deed me een berichtje dat er koffie was als ik langs zou komen. Ja wat zal ik, buienradar beloofde lichte regen en de berichten via de media waren nou ook niet erg hoopgevend. Gelukkig bleef het bijna droog en ben ik op pad gegaan richting Alkmaar, de regen stelde niets voor een paar kilometer af en toe een spat en dat was alles.
Zo werkt .......

.... men tegenwoordig .....

 .......en soms wat slordig.

Bij Nieuwe-Niedorp werd hard gewerkt om de giertank bij de stallen weer leeg te krijgen door te injecteren in het grasland en soms wat slordig boven het maaiveld. Bij Gerard koffie en koek en het laatste nieuws doornemen en uiteraard de ramp in Syrië en Turkije met de actie via Giro 555 waarbij we allebei een bedrag hadden overgemaakt ( zo vader zo zoon,) met dezelfde twijfel, komt het echt wel bij de mensen die het nodig hebben, we hopen dat het goed komt en verder kunnen wij er ook niets aan doen.
Park van Luna

Park van Luna

Park van Luna

Park van Luna

Als ik weer op stap is het na een buitje weer droog en maak ik een vertrouwde omweg via het Park van Luna bij Heerhugowaard.
Sloten reinigen

Sloten reinigen

Bij Rustenburg wordt de ringvaart schoon gehouden waarbij de éne het op harkt onderwater en de ander af en toe als “vangbak” dienst doet.
Oversteken kan/mag nog

Klompenmakerspad

Klompenmakerspad

Benningbroek

Na wat omleidingen kom ik bij de oversteek van de Purmerenderweg die voorlopig nog afgesloten blijft wegens onderhoud en ga de dijk op naar Grosthuizen om via Berkhout, Wognum en Benningbroek weer echt richting Middenmeer te gaan waar ik na 85 km weer thuis ben zonder noemenswaardige motregen.

Geen opmerkingen: