07 maart 2023

Bijna onzichtbaar, maar er viel sneeuw.

 


Toch nog een heel klein ritje gemaakt, het zuidelijke deel van Noord-Holland heeft meer neerslag gehad in de vorm van regen en natte sneeuw als het noordelijke deel, dus in mijn omgeving. Tenminste als ik Jan Visser de weerman mag geloven. Ik ben van huis gegaan met het plan, zodra het begint te regenen of iets in die geest dan ga ik meteen huiswaarts.


Deze keer via Van Ewijcksluis waar het rustig is en waar ik oversteek richting Anna Paulowna. Ik kwam inderdaad  tot Ann Paulowna en was meteen van gedachte veranderd om wat langer door te fietsen en daar was de kou ook mede oorzaak van.

Ik reed toen net bij Hoenderdaell  het dierenpark, even afslaan en vaststellen dat er genoeg auto’s stonden en dat er verder weinig te zien was. Als ik terug bij de doorgaande weg kom lijkt het wel ietsje beter te worden maar af en toe zie ik een witte vlok sneeuw dwarrelen. 


Ik ga richting Oudesluis langs het Oude Veer waar aan de overkant een prachtige molen staat die ingebouwd is in een woning, de molenbouwer  de Leeuw,  is zelf bewoner voor zover ik weet.

In Oudesluis nog even de Balijnenbrug op de foto en dan weer verder De weg is hier prachtig en het zoeft er over alles rechtdoor tot aan de Schagerweg, linksaf en rechtdoor naar huis en de vlokjes maar negeren die af en toe nog rond dwarrelen.


Als ik bijna thuis ben komt er zelfs af en toe een blauwe lucht in de verte maar het is goed zo al is het maar 40 geworden, volgende keer weer beter.

Geen opmerkingen: