14 maart 2023

Ze zijn allebei weer thuis.

 

57 km

Met die gele verplaats ik me
meer als met die witte.

Redelijk weer en toch maar een klein rondje, door omstandigheden kon ik eigenlijk niet te ver van huis gaan. Mijn 4 wieler stond sinds maandag in de garage en vandaag zou ik hem weer op kunnen halen dus zodoende niet te ver van huis want als ze bellen en ik zit nog bij Den Helder dan wordt het racen om weer op tijd te zijn. Maar het is allemaal goed gegaan, op dat moment was ik nog een kilometer of 15 van huis dus dat was te doen, ze zijn nu allebei weer thuis. M’n ritje van vandaag ging eerst even naar Zwaag, even kijken of zwager Leo en schoonzus Riet thuis zijn, inderdaad het was net aan. Toen ik op 25 meter van hun pad af was kwam Riet net met de fiets naar de weg toe om , zoals ze later vertelde, wat boodschappen te gaan doen. Ja ja 85 jaar en op de fiets stappen om boodschappen te doen, ik vind zoiets knap hoor. Nu keerde ze om en ging koffie zetten, Leo zat binnen met de krant en vertelde dat een vriendin, oud collega van Tiny, was overleden. Ik had dat inderdaad ook al gelezen en de gegevens aan Tiny doorgegeven, triest maar het hoort bij het leven en passen doet het nooit of je nou 8 of 80 bent.
Wervershoof

Wervershoof

Na mijn bezoek ben ik doorgereden naar broer Ben in Wervershoof en op aandringen ook nog maar weer koffie naar binnen werken, waar ik over het algemeen weinig moeite mee heb. Vanaf de Zijdwerk, de verbindingsweg tussen Zwaagdijk en Wervershoof, zie ik de “kathedraal” van Westfriesland, de kerk van Wervershoof, een prachtig bouwwerk ook op deze afstand net als de molen waar ik langs fiets.
Egboetswater

Egboetswater

Het "Egboetje"

Het wordt nu tijd om weer richting Middenmeer te gaan en via het Egboetswater, niet verwonderlijk dat het enige bouwwerk ook de titel heeft van het gebied, "Het Egboetje" .


Een moeilijke brug.

De afslag bij deze brug is me net even te ..... dus het vaste pad volgen. Thuis straks eerst even wat eten en mogelijk bellen ze van de garage dat ik de auto weer op kan halen. Inderdaad onderweg kreeg ik bericht dat het allemaal in orde was en zo kwam ik met de Quest weer thuis na net 57 km, volgende keer maar weer een betere score zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: