11 december 2023

Eerste rondje als "postbode"

 


Vandaag was het weer een keer een heel ander rondje, ik was “postbode” dus een vooraf geplande route aan de hand van de woonplaatsen van verschillende familieleden. Vandaag 8 stuks en t.z.t. volgt de tweede omloop. Het weer viel alles mee, onderweg wel een paar keer een buitje gehad maar nooit echte buien, dit waren flinke motregenbuien die zo weer over waren.


Met droog en zonnig weer van start en het eerste wat me opviel was de snelle wolken die al direct een “zak” voor de zon sleepten en ook de verlichting in de warenhuizen, de kleur schijnt een nog snellere groei te garanderen van paprika’s en tomaten die hier veelvuldig worden geteeld. Dan mijn eerste adres dat is in Blokker op de rand van Hoorn.

Toen ik bij zus Ria de kaart in de bus had gedaan en alweer bijna op de terugweg ging bedacht ik dat Joost en Carin met hun zoon Amos vandaag uit Singapore aan zouden komen, even een belletje en inderdaad ze waren net binnen dus dan de fiets even omhoog trekken en even “binnenwippen” om ze even de hand te schudden. Ria had ondertussen vlug even een bak koffie voor me ingeschonken waarna ik weer verder kon met m’n “postbode” functie.

Volgende adres is in Bovenkarspel, weer familie die in hoogte wonen. Net toen ik de post in m’n handen had hoorde ik zwager Dik roepen , “Blijf maar zitten ik neem het wel aan”, even kletsen en weer door. Nu staat Andijk op de route, bij m’n jongste zus Lia en Sjaak en even verder een goeie kennis die enige tijd geleden zijn vrouw heeft verloren wat een vriendin van Tiny was. Piet kwam al naar buiten, “En nu kom je wel even binnen” we hebben een leuk gesprek gehad, ik voelde zijn gevoelens precies aan omdat ik die periode ook heb gekend. Na Andijk volgen nog 4 adressen in Wervershoof en is m’n opdracht voor vandaag klaar.


Nog even een klein buitje met regenboog om na 73 km alles weer binnen te hebben staan, het heeft me goed gedaan, en de volgende opdracht volgt waarschijnlijk deze week, we zullen zien.

Geen opmerkingen: