06 december 2023

Ik ging en kwam met zon.


 Ik ging en kwam met zon, ’t klink wat vreemd maar het was wel zo, ik ging van huis met een stralende zon en een enkel wolkje en ik kwam thuis met zon en veel wolken .

Op de Flevoweg kwam de zon weer door de wolken die me hebben doen besluiten om even een foto te maken, prachtig beeld vond ikzelf.
 

En hand over hand nam de bewolking toe en dan is een serie “zwaaipalen” weer uitnodigend om weer af te drukken nu ze nog in de zon staan.

Op een bepaald moment zie ik een kennis die weer naar z’n boot gaat in Hoorn dacht ik en inderdaad Joop 
Kohne was weer op weg naar z’n zeilboot vertelde hij want we stopten allebei zoals zo vaak om de laatste nieuwtjes uit te wisselen. Bij Tiny, die me al had verwacht, koffie gedronken met een stuk heerlijke banket. Weer wat bijkletsen en vervolgens weer richting Middenmeer.

Ik hoop wel dat het droog blijft maar gezien het begin van een regenboog begin ik toch te twijfelen.


Langs de Middenweg kom ik weer langs de herten waarbij die met een gewei de voorrang krijgt en langs de Groene Wuiver zie weer het hangbuik zwijntje bij een koppel schapen en geitjes. Na Aartswoud sla ik linksaf en kom boven op de West-Friese omringdijk met het eerste beeld weer van de Wieringermeer.


Er wordt hier nog steeds geploeterd met een hele hoop materiaal om de oogst binnen te krijgen, maar wat is het nat. De rit wordt thuis weer opgeslagen en was 81 km en weer heerlijk ontspannen getoerd

Geen opmerkingen: