21 december 2023

Het was verstandig denk ik.

 

De laatste buien  en dan ......

is er veel te veel wind.

                                                                                                                                                                     “Heb jij dat nou ook” , van huis willen met de Quest en steeds maar denken het kan wel ? Nou ik had dat gevoel de hele dag aldoor, gelukkig werd ik op het juiste moment “verstandig” (denk ik). Ik had me vol geode moed omgekleed want het zou droog blijven volgens de weerradar. Dan naar buiten en nog steeds denken, het valt wel mee, maar toen ik de fiets naar buiten reed en de deur af zou sluiten begon de Quest wat vreemd te schudden. Ik kon hem nog behoeden voor erger, vasthouden en weer terug in de garage. Ik heb het ooit, jaren geleden gehad, dat de fiets op de zelfde plek door zijwind om rolde. Daarna kon ik de spiegeltjes weer repareren die er afgeraakt waren tijdens die koprol van de Quest en voor het weer zou gebeuren heb ik de rit voor vanmiddag maar “afgebroken” het waait toch te hard om veilig langs de weg te gaan. Ik had in m’n hoofd om even op en neer naar Den Oever te gaan en kijken op de haven waar, volgens de berichten, de coupure al afgesloten was i.v.m. de hoge waterstand, dus thuis blijven is het verstandigst. Hoewel ik ben weleens meer onverstandig geweest , maar toen waaide het niet zo hard.



2 opmerkingen:

Corn-Dolly zei

Als veluwse zandhaas snap ik toch al niet waarom iemand in een 'tochtgat' (grote knipoog) als de kop van Noord Holland wil wonen.
Gisteren even snel op en neer naar het Velomobielmekka geweest voor 3 nieuwe sloffen. De buien onderweg met bijbehorende windvlagen en schuimkoppen op het randmeer vond ik al uitdaging genoeg. Ik heb er nog wel verzwaring onder in de buik van mijn DF liggen om de kans op omrollen te verkleinen. Windkracht 6 is voor mij de grens. En dat hebben we zelden hier. Ik kan altijd kiezen voor de windluwe bossen. Maar dan gruwelen jullie waarschijnlijk weer van de takken op de weg en mogelijk bomen die omwaaien. Dan heb ik altijd een opvouwbare beugelzaag voor bij me. Ieder doet waar hij aan gewend is bljjkbaar.

rob, nieuwegein zei

Pé, verstand komt met de jaren. Kennelijk nemen mensen ook een zaag mee in de fiets, die is nieuw voor mij.