12 december 2023

Kort door somber weerbeeld.

 


Het is somber vandaag geen “spat” zon, een enkele spat regen en vooruitzichten dat het vandaag langzaam slechter zal worden. En toch wilde ik er nog even tussenuit. En zo ben ik van start gegaan met het idee rond de middag komt er wat meer neerslag dus voor die tijd zorgen dat ik thuis ben. Even op en neer naar Zwaag om bij Leo en Riet langs te gaan, ik kreeg al heel gauw een heel licht buitje dus geen flauwekul om op de terugweg nog een extra rondje er aan vast te plakken, we zullen wel zien. Riet zette nog weer even verse koffie en met iets erbij zitten we even gezellig te kletsen. Na dit korte bezoek leek het toch wel “zonde” om nu rechtstreeks weer richting Middenmeer te gaan, een klein beetje afwijken van de heenreis moet mogelijk zijn. Als ik amper een kilometer onderweg ben zie ik een wielrenner op de hoek van de kruising staan om mij voorrang te verlenen, het is zwager Frans die met z’n nieuwe racefiets alweer bijna thuis is, hij wilde hem gewoon even uitproberen.


Het is somber langs de weg lichte mist , lichte motregen en geen kop langs de weg te zien, alles lijkt wel in winterslaap of al met Kerstreces.



De enigen die geen last hebben van dit weer zijn de schapen en niet te vergeten de ezeltjes die met een ruime twintig soortgenoten bleven grazen en af en toe een blik op dat vreemde wezen in een “banaan” wierpen.


Langs de Waterberging van Twisk op naar Middenmeer waar ik na 43 km “binnenliep”.  

Geen opmerkingen: