04 december 2023

Koud en een kort grijs ritje.

 


Zal ik wel of zal ik niet gaan fietsen dat was vanmorgen voor mij de grote vraag. Gisteravond op tijd naar huis omdat men wat minder goed weer in de planning had, sneeuw en gladde wegen, toen viel het nog mee. Maar vannacht dacht ik op een bepaald moment wat is het licht, inderdaad het was op dat moment behoorlijk “verkleurd” buiten er lag een heel dun laagje sneeuw.

Ik heb uiteindelijk zo rond half 11 de fiets gepakt en bedacht dat een retourtje Wervershoof er wel in zat en inderdaad dat is gelukt maar het was wel koud, waterkoud denk ik.

Al die kassen in de polder zijn ook voor fietsers af en toe een plaag bij deze in/uitrit ervaar ik meerder keren een blokkering van in of uit gaand verkeer.

Het is nog steeds enorm nat op de meeste akkers en als men al op het land moet zijn voor het planten van bollen of het oogsten van late producten, is dit op een hoop plaatsen niet te doen.

Terug ga ik zoals gewoonlijk via een ander route o.a.  het “Egboetswater” om zo via, via , in Twisk terecht te komen.



Een deel van die route gaat dwars over het land waar geen kop is te zien, wel goed opletten en dan zie ik in de verte een hele “hoop” zwanen en ganzen, dus inzoomen en afdrukken.


Ook een zilverreiger wacht even om zich te laten fotograferen, dat was met de schapen anders die kwamen juist in mijn richting. Na 42 km was ik weer binnen en was blij dat ik niet achter de geraniums was gaan zitten.

Geen opmerkingen: