11 januari 2009

De oude "Stalen Noren"


Wat een weekend, volop schaatsen, 3 dagen achter elkaar. Vrijdagmiddag kwam ik bij mijn vriendin die al enthousiast had gebeld en gevraagd of ik mijn schaatsen mee wilde nemen dan gaan we schaatsen. Mijn oude “beestjes” vorige week van de vliering gehaald en geïnspecteerd op grote gebreken, dat viel allemaal wel mee, de schoenen van de ruim 50 jaar oude “stalen Noren” ( ik kreeg ze toen ik 18 jaar was) waren wel aan een poetsbeurt toe maar de ijzers waren nog een goede staat dus dat wordt weer proberen sinds zo’n 10 of 12 jaar geleden dat ik er op heb gestaan. Vrijdagmiddag naar Watergang, een parkeerplaatsje voor de auto gezocht en heerlijk samen kilometers kunnen schaatsen op spiegelglad ijs zonder scheuren of rommel. Zaterdag samen met haar zoon een rit gemaakt in de omgeving van Avenhorn, Ursem en Schermerhorn waar we onderweg bij een “Koek en Zoopie” een zwager van mij tegenkwamen met een vriend die ons meteen iets te drinken aanboden. En zondag weer een prachtige rit gemaakt vanaf Neck over brede sloten waar in het eerste stuk vrij veel scheuren zaten maar waar op de grote brede stukken kilometers lang weer heerlijk gegleden kon worden. Echt een weekend waarin ik de Quest niet heb gemist, dus er is meer tussen hemel en aarde als een Quest.

Geen opmerkingen: