08 januari 2009

Geen marathon op natuurijs



Geen marathon op natuurijs, gewoon een heerlijk rondje in de Quest. Eerst had ik nog wel het idee om die kant op te fietsen maar omdat de kans op mist aanwezig was ben ik maar van gedachten veranderd. Gestart in Middenmeer met volop zon, de eerste foto die ik onderweg heb gemaakt is het gezicht op Medemblik vanaf de Koggerandweg, echt Medemblik, de molen ,het raadhuis, en de 2 kerken, dan eerst even bij mijn jongste broer langs in Wervershoof, hij en zijn vrouw waren thuis en dat is dan meteen aanleiding voor koffie en kletsen. Na het tweede bakkie en nog even kletsen ben ik weer opgestapt met het idee om maar weer naar huis te fietsen, de zon die ik in het begin had is helemaal weg en er is mist voor in de plaats gekomen. Maar op een bepaald moment dacht ik toch nog weer een flauw zonnetje te ontwaren en dat was meteen de oorzaak om het stuur om te draaien en niet Linéa recta naar huis te gaan. Het was erg afwisselend dan weer zon dan weer bewolkt en af en toe flink mistig. Omdat het toch Hollands schaatsweer is ben ik op verschillende plaatsen naar de grotere sloten gereden om te zien waar men overal aan het schaatsen was, nergens, nou nergens is te veel gezegd, op één plaats vlak bij Opmeer zag ik 2 mensen op schaatsen en op de ijsbaan bij Rustenburg werd volop geschaatst en verder geen “kop” te zien, mijn conclusie is dan ook dat het ijs lang niet overal betrouwbaar is. Wat wel betrouwbaar is, gewoon een rondje in de Quest en niet zeuren over de temperaturen het is nu eenmaal winter en een rondje van 93 km heeft me alleen maar goed gedaan.

Geen opmerkingen: