13 januari 2009

"Een gezegende dag"


Vandaag is een gezegende dag mag ik veronderstellen, ik zal uitleggen waar ik deze “wijsheid” op baseer. Vorige week werd ik gebeld door een mevrouw hier op het dorp dat ze a.s. dinsdag de 13e de kerk weer een schoonmaak beurt wilden geven en of ze op mij kon rekenen, ik heb toegezegd dat ik er zal zijn net als de voorgaande keren, uitzonderingen daar gelaten. Dus vanmorgen om 9 uur zat ik in de kerk en niet in de fiets en als je dan zo’n dag, na ook nog 91 km te hebben gefietst, niet gezegend mag noemen dan weet ik het niet meer. Het klinkt nu alsof ik alles in mijn eentje heb gedaan, niets is minder waar, we waren met 8 mannen en 6 vrouwen en om 11 uur was alles weer aan kant en hadden we ook nog koffie gedronken, hier gold echt”vele handen maken licht werk”. Toen ik weer thuis was heb ik me omgekleed en wat gegeten en ben om 12 uur van start gegaan. Ik ben voor mijn gevoel overal en nergens geweest en dat had voornamelijk te maken met de af en toe lichte motregen en de mist of nevel die je overal tegen kwam, helder zicht was er nooit. Een moment was ik nog van plan om naar Wieringerwerf te rijden waar vandaag een oefening zal worden gehouden met land en luchtmacht en dan vooral de training met helikopters op de Robbenplaat, een industriegebied dat tussen de drie dorpen Wieringerwerf, Slootdorp en Middenmeer in ligt. Maar met zo weinig zicht geloof ik niet dat er iets leuks valt te fotograferen en bovendien hoorde ik via Radio Noord-Holland dat er gevlogen gaat worden na half 4 en dan ben ik meestal weer thuis. Op mijn rondje van vandaag kwam ik ook nog een leuk plaatsje tegen waar ik deze bijgaande foto heb gemaakt, voor Kees misschien aanleiding om het juiste antwoord op de vraag te geven, “Waar staat deze molen met ophaalbruggen ? “ voor het juiste antwoord is er koffie met … op z’n minst koek. Ik heb niet iemand die meteen in de auto springt en om gebak gaat zoals Marian.

Geen opmerkingen: