07 januari 2009

Dicht bij huis




Vandaag heel lang gedacht, het wordt niks door de sneeuw en ijzel situaties, maar zo rond half 2 leek de buienradar dusdanig positief dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en ben voor een klein rondje op pad gegaan. Richting het noorden via Slootdorp de Quarantaineweg op zoeken op de punt van Wieringen en dan via de “buitenkant” naar Den Oever. Net voorbij het kleine gehucht Stroe op de Bierdijkerveldweg stond een auto aan de kant en er stonden twee mensen naast met een enorme telelens op een fototoestel, dus dat moet wat beloven. Inderdaad er liep een lepelaar in het water en dat beest vloog niet weg maar ging gewoon door met fourageren ondanks de mensen in de buurt met de auto en ook de opvallende Quest was voor het beest geen aanleiding om weg te vliegen. Ik heb ook mijn best gedaan om er wat leuks van te maken, kenners zullen er wel een andere mening over hebben maar ik vind het een leuk plaatje. Op mijn vervolg route via Den Oever kwam ik na de fietstunnel bij de Afsluitdijk bij de Hofmanshaven ook wel Zuiderhaven waar nog werd geschaatst ondanks het vele water op het ijs. Via de Noorderdijkweg ben ik tot aan de Oosterterpweg gereden en zo weer naar Middenmeer waar ik na 50 km weer thuis stond.

Geen opmerkingen: