27 januari 2009

Te vroeg gejuicht




Het was vandaag zoveel anders als gisteren, koud, geen zon met een kleiner rondje als gevolg. Het liet zich niet zo geweldig aanzien vanmorgen wel was het allemaal al aangegeven door de weerprofeten geen zon , weinig wind met een lage gevoelstemperatuur. Het voelde inderdaad nogal wat kouder dan de thermometer aangaf, waterkoud wordt er dan vaak gezegd, echt “hufterig weer. Mijn ritje van vandaag ging van Middenmeer naar Medemblik dan Wervershoof en Andijk en zo verder naar Enkhuizen. Na de “Haringstad” ben ik verder de dijk langs het IJsselmeer blijven volgen en zag tot mijn grote vreugde dat de borden waren weggehaald die aangaven dat de Zuiderdijk afgesloten was voor alle verkeer. Dus was mijn plan gelijk gewijzigd in een vertrouwd rondje HEM, maar nu in omgekeerde volgorde, dus niet Hoorn-Enkhuizen-Medemblik maar Medemblik-Enkhuizen-Hoorn. Helaas te vroeg gejuicht, na een aantal heerlijke kilometers werd ik van de dijk afgeleid naar beneden en net door de bocht geconfronteerd met een paar borden die ik maar niet heb genegeerd. Dus dat betekende einde goede voornemens en toen leek mijn zin er ook wel een beetje af. Via de Elbaweg ben ik binnendoor gegaan naar Hem en later naar Hoogkarspel om zo weer richting de polder te gaan. Op het laatste stuk heb ik nog een leuk plaatje van een molen gemaakt, echt weer een opgave voor Kees om te raden waar deze “special” is te vinden, aan welke weg of straat staat deze molen en bij welke stad of dorp? Met toch wel een beetje koude voeten was ik na ruim 80 km weer binnen en zeer voldaan.

Geen opmerkingen: